ال­‌جی با تولید سری V می­‌خواهد توانایی خود را در ساخت گوشی­‌های مقاوم به رخ رقیبان بکشد. بعد از دو عضو موفق از این خانواده، گوشی «ال­‌جی وی30» (LG V30) هم روانه­‌ی بازار شد تا با برخورداری از تمام فناوری­‌های روز بتواند فروش خوبی بین طرف­‌داران گوشی­‌های مقاوم در برابر ضربه یا حادثه­‌های ناگهانی داشته باشد. این گوشی را می‌توان بهترین این روزهای ال‌جی نامید؛ چرا که سخت‌افزاری قدرتمند، نمایشگری بزرگ با تراکم پیکسلی عالی، طراحی ظاهری زیبا و در عین حال مقاوم، دوربین‌های اصلی و سلفی با کیفیت بالا، این مورد را تایید می‌کند.

نمایشگر V30 هم مثل G6 بیش از هشتاد درصد قاب جلویی را پر کرده است. در هر اینچ از این نمایشگر 6 اینچی بزرگ، چیزی در حدود 537 پیکسل جا داده شده است که برای چنین نمایشگر بزرگی، عالی به­‌نظر می­‌رسد. در این مدل بر خلاف V10 دیگر خبری از نمایشگر دوم نیست. نمایشگر V30 از فناوری P-OLED بهره می‌­برد و علاوه بر مصرف پایین، با توجه به اینکه از پلیمر و مولکول­‌های کوچک­‌تر در مقایسه با پنل­‌های اولد معمولی، ساخته شده؛ می­‌تواند رنگ‌­ها را خیلی نزدیک به چیزی که در طبیعت دیده­‌ایم، نشان‌­مان دهد. همچنین این نمایشگر با استاندارد HDR10 سازگاری دارد و فناوری همیشه روشن بودنش به کاربران کمک می‌­کند تا هرگز اعلان‌­های مهم را از دست ندهند.

طبق روندی که در گوشی‌­های چند سال اخیر شاهدش هستیم، ال­‌جی برای V30 هم دو دوربین اصلی روی قاب پشت در نظر گرفته است. دوربین اول یا همان دوربین اصلی که سنسوری 16 مگاپیکسلی دارد، با استفاده از لیزر عملیات فوکوس را انجام می‌­دهد؛ اما دوربین دوم 13 مگاپیکسلی است و فوکوسی ثابت دارد. این دوربین کمک می‌کند تا تصاویر عریض ثبت کنید. برای دوربین سلفی هم سنسوری 5 مگاپیکسلی درنظر گرفته شده است.

از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 835 در V30 استفاده شده است. روی این تراشه‌ی 64 بیتی 8 هسته‌ پردازنده‌­ی قدرتمند وجود دارد؛ همچنین برای پردازش‌­های گرافیکی هم از تراشه‌­­ی آدرنو 540 استفاده می‌­شود. ال­‌جی همان روند استفاده از 4 گیگابایت رم را از زمان V10 ادامه داده و اعتقادی به افزایش این مقدار در V30 نداشته است. این گوشی از 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد که می‌توان آن را به کمک کارت حافظه‌ی جانبی تا 256 گیگابایت دیگر هم افزایش داد. با این سخت‌افزار ال‌جی V30 از پس تمامی بازی‌ها و برنامه‌ها، هر مقدار هم که سنگین باشند، بر‌‌می‌آید.

در طراحی و ساخت این گوشی هم کم‌کاری نشده است. V30 با گواهینامه‌ی MIL-STD-810G سازگاری دارد و این در حالی است که طراحی و ظاهر آن، از یک گوشی لوکس چیزی کم ندارد. همچنین ال­‌جی V30 به حسگر اثرانگشت که با کلید پاور یکپارچه شده است، مجهز شده است. این گوشی نسبتا بزرگ در حدود 158 گرم وزن و 7.4 میلی‌متر ضخامت دارد که در برابر آب هم مقاوم است. از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌ی 4G، اندروید نوقا نسخه‌ی 7.1، باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی از جنس لیتیوم-یون، بلوتوث نسخه­‌ی 5، اینفرارد، NFC و درگاه ارتباطی از نوع USB Type C اشاره کرد.